115
arrow icon
arrow icon
arrow icon
arrow icon

Markedet vil snu – spørsmålet er hvem som står sterkest når det skjer

Kundetilfredshetsmålinger (KTI) viser hvor fornøyde kundene dine er – og hvorfor. I en tid med usikkerhet og krevende markedsforhold blir denne innsikten mer enn bare et tall. KTI er et strategisk verktøy som kan gjøre virksomheten bedre rustet når markedet igjen snur.

Av Andreas Brand caret down icon caret down icon

Adrian Ekelund

Agnete Hexeberg Hovden

Andreas Brand

Betina Stefansen

Bibbi Malterud

Bjørn

Bjornerik

Bjørn-Erik Øye

BjornH

Carl Christian Mathiesen

Christian Mjønes

David Lund

Erik H

Eva Leszczynski

Heidi Bjørneng

Ingrid Mjøs

Ingrid Testkonto

Ingrid Olive Engesæter

Janne Clausen

Joakim Amundsen

Kåre Elnan

Karl Erik Thorjussen

Kjell Senneset

Marte Herje Strømme

Martin Armand Tavanger

Nejra Macic

Ola Noss

Øystein Krogsrund

Peder Bjørnseth Hansen

Prognosesenteret

Sonja Huang

Sverre Bech-Sørensen

Prognosesenteret

23. september 2025
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20250922113053914.png?maxwidth=2000 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20250922113053914.png?maxwidth=900
keyboard left icon
keyboard right icon
0

Virksomheter som lykkes med å bygge sterke relasjoner og bruke innsikt aktivt, står ikke bare bedre rustet i dag – de legger også grunnlaget for å bli vinnerne når markedet igjen snur.

Kundetilfredshet som del av strategien

Å måle kundetilfredshet bør ikke være et isolert tiltak, men en integrert del av det strategiske arbeidet. Bedrifter som forankrer målingene i hele organisasjonen, og som aktivt bruker innsikten til forbedring, lykkes bedre over tid. Våre erfaringer viser tydelig at de aktørene som setter kundetilfredshet på dagsordenen og følger opp resultatene systematisk, opplever fremgang både i markedet og internt i organisasjonen.

En investering i utvikling

Å jobbe med kundetilfredshet bør sees på som en investering. En slik satsing kan ikke bare gi mer lojale kunder, men kan også potensielt lede til høyere kvalitet i leveransene og redusert kundefrafall. Til sammen bidrar dette til økt lønnsomhet og en mer robust virksomhet som tåler markedsendringer bedre.



Det er imidlertid avgjørende å bruke metoder som ikke bare kartlegger tilfredshet, men som også muliggjør konkrete tiltak. Innsikt må omsettes til handling for å skape reell verdi. Når resultatene følges opp, analyseres og brukes aktivt i beslutningsprosesser, blir kundetilfredshet en drivkraft for kontinuerlig forbedring og innovasjon.

Enkle målinger, som smilefjes eller «glad gubbe», kan gi et raskt temperaturbilde, men sier lite om hvorfor kunden er fornøyd eller misfornøyd. Skal kundetilfredshet være et reelt styringsverktøy, trengs grundigere undersøkelser som gir innsikt til konkrete tiltak og viser hva som driver lojalitet over tid.

Å måle kundetilfredshet er viktigere enn noen gang

Kundetilfredshet handler i bunn og grunn om å bygge tillit, relasjoner og langsiktige verdier. For aktører i bygg-, anlegg- og eiendomsbransjen er dette kanskje viktigere enn noen gang. De som evner å forankre målingene i organisasjonen, involvere medarbeiderne og bruke innsikten aktivt, står sterkere – både i møte med dagens utfordringer og morgendagens muligheter.

Å investere i kundetilfredshet er derfor ikke bare et spørsmål om å tilfredsstille kunden her og nå. Det er et strategisk valg som, hvis det gjøres riktig, gjør virksomheten attraktiv og bedre rustet til å skape varige konkurransefortrinn når markedet igjen snur.

Les mer om våre kundetilfredshetsmålinger her.

2622
TrueFalsec-13
arrow left
arrow right
center 0 TrueFalsec-13
arrow left
arrow right
left -1 TrueFalsec-13
TrueFalsec-13
close section
hamburger icon
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20241002103841076.png #FFFFFF
close black
Les også

car

car

car